13 Haziran 2012 Çarşamba



TÜRKİYE SAAT ÇÖPLÜĞÜ OLDU...


Türkiye'de 30 yıla yakın zamandır Rogadis markasıyla saat ve elektronik ürünlerle faaliyet gösteren Ensar Kuyumculuk İthalat İhracat Ltd Şti Yönetim Kurulu Başkanı Kıyasettin İpek ile saat sektörünü ve sektör hakkında bilinmeyenleri konuştuk...



Firmanız hakkında bilgi verebilir misiniz?

1984 yılında temelleri atılan ENSAR KUY.İTH.İHR VE TİC.LTD.ŞTİ. Rogadis Saatleri ile sektöre yön veren bir şirket olarak haklı gururunu yaşamaktadır. Elektronik sektöründe ise Rogadis ve Tunston markalarıyla büyümeyi hedefleyen şirketimiz sahip olduğu şirket imajını daha da arttırarak müşterilerimize daha profesyonel, daha hızlı ve daha güvenilir bir hizmet sunmayı hedeflemektedir. Servis hizmet temelleri üzerine kurulmuş bir pazarlama anlayışı belirleyen firmamız, uzman pazarlama ve servis kadrosunu bünyesinde bulundurarak sizlere kapsamlı satış ve satış sonrasında servis hizmeti verebilmektedir.

Ensar İthalat ürün grubunda Bilgisayar, Oto Aksesuarları ve Tüketici Elektroniği ile ürün çeşitliliğini arttırmakta ve birçok Teknoloji Mağaza Zincirine tedarikçi olma yolunda hızla ilerlemektedir.

ENSAR İthalat, çalışanlarıyla birlikte, müşteri memnuniyetini sağlamayı ve evrensel kalite ve standartlarda ürün ve hizmetler sunarak büyümeyi amaçlar. Toplum, müşterilerimiz, ve bayilerimiz dahil olmak üzere tüm paydaşlarımız için güvenilirlik, devamlılık ve saygınlık simgesi olmaya kararlıyız.






ENSAR Kuyumculuk Yön. Kur. Başkanı
Kıyasettin İpek

Hedefleriniz ve pazar hedefiniz hakkında bilgi verebilir misiniz?

Müşterilerimiz için değer yaratmak, beklentilerine kalite ve istikrarla karşılık vermek ilk önceliğimizdir. Ürünlerimize sahip çıkmak ve satış sonrasında da müşterilerimizin yanında olmak görevimizdir.

Kalitede, hizmette, tedarikçilerimiz ve bayi ilişkilerimizde, en iyi olmak ve kamuoyunda sahip olduğumuz bu imajı korumak ana hedefimizdir. Bu hedefe ulaşmak üzere faaliyet gösterilen alanlarda yönetimi üstlenmek ve piyasada lider olmak temel ilkemizdir.

Hizmetin sürekliliğini sağlamak üzere gerekli yatırımları gerçekleştirebilmek; çalışanlarımızın ve toplumun ekonomik ve sosyal gelişmesine yardımcı olmak üzere, faaliyetlerden kaynak yaratmak ve tüm kaynakların akılcı kullanımını sağlamak ana ilkelerimizdendir.

Son yıllarda ülkemizde oldukça değişik markalarda binlerce saat modeli bulunuyor... Böylesi zorlu bir alanda uzun yıllar ayakta kalmak ve o sektörde adını duyurmak zor olsa gerek...

Türkiye'de saat oldukça ciddi cirolara sahip bir sektör ve bu durumda da fırsatçısı bol olan bir pazara sahip... Yani sektörde o kadar boşluk varki, aslında Türkiye bir tür saat çöplüğü halinde... Ülkemizde üretimi yapılmayan bir ürün olduğu için özellikle uzakdoğunun yolunu öğrenen yüklü miktarlarda saati pazara döküyor. Bu genel pazar payını da oldukça etkiliyor...

Saat tasarımıyla, son kullanıcıya sunumuyla ve özellikle tamamlayıcı bir unsur olarak önemli bir aksesuar. Satış denetiminden yoksun, teknik servisi olmayan, yedek parça ve garantisiz tonlarca metal yığını pazarlanıyor ve tüketici de yanıltılıyor. Oysa dediğim gibi saat çok özel bir aksesuardır ve neredeyse pazarın yüzde 40'lık dilimini kiloyla ithal edilen ürün gamı oluşturuyor. Kullan at tabir ettiğimiz bu piyasa maalesef, bu iş ciddi yatırımlar yapan, vergisini ödeyen, markalaşma için mesai harcayan kurumlara büyük zarar veriyor. Eskiden marka taklitleriyle uğraşılırdı, artık markanın birebir replikasını hiç çekinmeden piyasaya süren ve hatta o marka saatin 5/1 ederine pazarlayanlar var... Bu en önemli ve en büyük sorun olarak sektörün önünde duruyor.

Kendi ithalatınız olan ürünlerin ağırlıkta olduğu bir de e ticaret siteniz var... Biraz da ondan bahsedebilir misiniz?

Elbette... Aslında e ticaret bizim 2008 yılında girişimde bulunduğumuz ama ertelediğimiz bir proje idi... Fakat ticaretin tüm dünyada olduğu gibi tüketim alışkanlıkları paralelinde sosyal ağların ve medyanın da gelişimiyle doğurduğu bir sonuç olarak ithalatçılığın önemli bir ayağını da e ticaret oluşturduğu için biz de gecikmeli de olsa bu pazarda da marka ve şirketimizin deneyimlerini tüketiciyle aracısız paylaşalım istedik...

Kendi ithalatımız ağırlıkta olduğu için, ürünlerde çok ciddi bir şekilde hesaplı sunum olanağı avantajına sahibiz... Kaliteli, kendi garanti taahhüdümüz ve yetkili servis olanaklarımızla saatten elektronik ürünlere, oyun konsollarında bilgisayar aksesuarlarına, otomotiv grubu araç kitlerinden ses sistemlerine Rogadis markasıyla hesaplı alışveriş imkanıyla tüketiciyi buluşturuyoruz.

Ayrıca TV ürünleri tabir ettiğimiz, hediyelik eşya, mutfak gereçleri, oto aksesuarları, pratik araç gereçler, günlük hayatı kolaylaştırıcı kupon ürünler, fırsat ürünleri, kampanyalı satışlarla bizde pazarda yerimizi aldık... Asli hedefimiz aynı zamanda kurumsal hedeflerde de belirttiğimiz gibi markamızı daha geniş kitlelere aracısız ve sorunsuz ulaştırmaktır. Bu çerçevede çalışmalarımızı, ARGE ve diğer çalışmalarımızı sürdürüyoruz.

1 yorum: